Τετάρτη 1 Οκτωβρίου 2008

Είχα ένα μαύρο σκύλο




Από τότε που ο Ουίνστον Τσώρτσιλ έκανε γνωστή τη φράση Μαύρος Σκύλος για να περιγράψει τις περιόδους απαισιοδοξίας που βίωνε για μεγάλο μέρος της ζωής του, η φράση αυτή έχει καθιερωθεί για την περιγραφή μιας ανεπιθύμητης κατάστασης από την οποία εκατομμύρια ανθρώπων υποφέρουν συχνά σιωπηλά… Το βιβλίο “Είχα ένα μαύρο σκύλο, το όνομα του ήταν Κατάθλιψη” είναι η μαρτυρία ενός ανθρώπου για τη δύναμη και τη στήριξη που μπορεί κανείς να βρει μέσα του αλλά και στους γύρω του.

Εντυπωσιακά εικονογραφημένο, γεμάτο έμπνευση και αισιοδοξία είναι απαραίτητο σε όποιον είχε ποτέ έναν Μαύρο Σκύλο ή γνωρίζει καλά κάποιον που είχε.

Ένα βιβλίο που το νόημά του θα μπορούσε να εμπεριέχεται σε 300 σελίδες!

Η προσέγγιση του Μάθιου Τζόνστοουν γεννά έμπνευση. Αιχμαλωτίζει καυστικά και διορατικά τη διάθεση, τις διαπροσωπικές αντιπαραθέσεις και τις σωματικές εκδηλώσεις της κλινικής κατάθλιψης. Το μήνυμά του είναι διαχρονικό – η κατάθλιψή σου μπορεί να σε κυνηγήσει σαν σκυλί, αλλά, αντί να το βάλεις στα πόδια, ή να προσπαθήσεις να την καταδικάσεις, αντιμετώπισέ τη και σκέψου τι μπορείς να μάθεις και να κερδίσεις.


ΕΚΔΟΣΕΙΣ: ΔΙΟΠΤΡΑ
ΣΕΛΙΔΕΣ: 48
ΤΙΜΗ: 11,00 €

Μη διστάσεις να το αγοράσεις...
να το διαβάσεις αν νιώθεις ότι το χρειάζεσαι...
να το πιστέψεις και να το προσπαθήσεις, μόνος ή με βοήθεια...
να το χαρίσεις αν νιώθεις οτι το χρειάζονται...
να τους πιστέψεις και να τους βοηθήσεις αν στο ζητήσουν...
Να το συζητήσεις...
Να το παραδεχτείς...


07_Mexri to Telos.mp3 - Mpofiliou Natasa

27 σχόλια:

One Happy Dot είπε...

Καλημέρα! Καλό μήνα! :)
Είχα κάποτε ενα μαύρο σκύλο. Ήρθε χωρίς να τον περιμένω και κουλουριάστηκε στα πόδια μου αρνούμενος να φύγει. Με ακολουθούσε παντού, γαύγιζε στους φίλους και τους γνωστούς και με ήθελε μόνο για τον ίδιο. Τον πρώτο καιρό δεν τον αφηνα να φύγει. Ήταν μικρούλης και γλυκούλης, ήταν ύπουλος και παχνιδιάρης. Με τον καιρό κατέστρεψε πολλά από εκείνα που αγαπούσα μα περισσότερο ταλαιπώρησε εμένα την ίδια. Κάποια στιγμή πήρα την απόφαση να ζητήσω τη βοήθεια ενός "μπόγια"...του πήρε 6 μήνες να τον πιάσει αλλά ενα πρωινό του Ιούνη τον βρήκε κουλουριασμένο κάτω από το κρεβάτι μου να κοιμάται και τον τσάκωσε. Δεν μου έλειψε, δεν μου λείπει και εκ τοτε προτιμώ τις γάτες!
Επειδή μαύροι σκύλοι κυκολοφορούν αρκετοί ας έχουμε τα μάτια της καρδιά μας ανοιχτά ώστε και στο σπίτι μας να μην μπούν, να μπορούμε να βοηθήσουμε στην περίπτωση που τρυπώσουν στο σπίτι κάποιου άλλου...
Σ'ευχαριστώ...ελπίζω πως είσαι καλά ναι?
Οχι τίποτα άλλο αλλά είναι και μεγάλη μέρα σήμερα...θα βρέξει με το "χαλούμι"! :)
Φιλί!

Γ.Π. είπε...

@one happy dot, γεια σου χαμογελαστή και θαρραλέα τελίτσα.
Οι μαύροι σκύλοι κυκλοφορούν ελεύθεροι και έρχονται καμιά φορά κοντά μας χωρίς καλά καλά να το καταλάβουμε!
Όσο για μένα τώρα, τα αγαπημένα μου κατοικίδια τον τελευταίο καιρό είναι δύο τρελά-τρελά παπαγαλάκια, αλλά δε θα κλείσω τα μάτια μου σε όλο αυτό το σκυλολόι που περνάει δίπλα μας!
Όσο για σήμερα είναι όντως μεγάλη μέρα, αν και δε φοβάμαι το "χαλούμι" τόσο όσο τη "λούτζα"!!
Φιλί και από μένα!
(δε γίνεται αλλιώς...)

One Happy Dot είπε...

Λούτζα???? Ελπίζω να μην φτάσει σε αυτό το σημείο αυτή η αθλητική δραστηριότητα χάριν της οποίας θα ξενυχτήσουμε και απόψε!
α! 3.serendipity@gmail.com στην περίπτωση που η ήττα είναι μεγάλη και έχεις ανάγκη μια κουβέντα παρηγοριάς (copy paste θα σε κάνω να το ξέρεις)
Αντε και με τη νίκη!!!! :)

Γ.Π. είπε...

Ευχαριστώ!!!
Αν χρειαστώ συμπαράσταση θα σας προτιμήσω!!
Αν και νομίζω ότι πας να μας ξεφορτωθείς και τους δύο...
Ωστόσο εκτιμώ την ευχή σου και λέγω :αμήν!

Antoine είπε...

Μαύρος σκύλος, ε; Κάποτε θα είμαι σε θέση να γράψω ένα άρθρο για την κατάθλιψη. Πάντως αυτό που πρέεπι να συνειδητοποιήσει όλος ο κόσμος είναι ότι η κατάθλιψη είναι μια ΑΣΘΕΝΕΙΑ. όπως αρρωσταίνει η καρδιά, το συκώτι, έτσι αρρωσταίνει και ο εγκέφαλος.

Χαιρετώ! Ωραία εγγραφή!

gregory είπε...

αυτη την εποχη ειμαι σε καταθληψη...για λογους που δεν πρεπη να ειμαι...αλλα εχω εναν ασπρο σκυλο με μαυρες βουλες...και του μιλαω πολυ...και αυτος με κοιταη,και αυτος μου χοροπηδαη...ωραια αναρτηση...

Leviathan είπε...

fainetai poli endiaferon!!!kalispera!!!

Γ.Π. είπε...

@antoine,
η κατάθλιψη είναι μια ασθένεια όπως όλες οι άλλες,
η προκατάληψη (και η αυτή η υποκριτική κοινωνία) είναι εκείνη που τη διαφοροποιεί!
Σε ευχαριστώ για το σχόλιό σου!

Γ.Π. είπε...

@gregory, χρειάζεται να έχεις (και βλέπω ότι έχεις) πολύ μεγάλο θάρρος για να παραδεχτείς και να "παρουσιάσεις" αυτόν το μαύρο σκύλο στους γύρω σου.
Και ακόμα μεγαλύτερο για να το παραδεχτείς στον εαυτό σου και να του δώσεις την αγάπη και τη βοήθεια που χρειάζεται.
Αν χρειάζεσαι βοήθεια μη διστάσεις να τη ζητήσεις...και να είσαι σίγουρος ότι θα βρεις πρόθυμα "χέρια" να σε "κρατήσουν"!

Γ.Π. είπε...

@leviathan, καλησπέρα και σε ευχαριστώ! Το βιβλίο είναι καταπληκτικό και μπορεί να ανοίξει τα μάτια σε όποιον έχει την διάθεση να δει τη ζωή όπως στα αλήθεια είναι!

Ανώνυμος είπε...

φαινεται πολυ ενδιαφερον βιβλιο φιλε μου.
Καλο μηνα να εχουμε!!!
ΒΑΣΙΛΗΣ
www.silver.pblogs.gr

Γ.Π. είπε...

@Βασίλης, καλησπέρα φίλε και καλό μήνα και σε σένα!

Ανώνυμος είπε...

Το βάζω στα υπόψιν γιατί το προτείνεις εσύ. Ξέρεις ότι σου έχω εμπιστοσύνη σ΄ αυτά τα θέματα. Αλλά κακομοίρη μου, μη τυχόν είναι καμμιά πατάτα που θα πας να κρυφτείς!!!!!!!!!
φιλί κοραλένιο

Γ.Π. είπε...

@zanzibar, εγγύηση ζανζιβαρούλα μου, εγγύηση!
Καλό μήνα και φιλί αψυχολόγητα εγγυημένο!

ΠΡΑΣΙΝΗ ΚΛΩΣΤΗ ΔΕΜΕΝΗ είπε...

καημέ μου ξέρεις πως έχω κι εγώ ένα μάυρο σκύλο. Τον τελευταίο καιρό τον έχω στείλει μακριά. Δεν μου λείπει καθόλου και δεν θέλω να ξαναγυρίσει. θα το πάρω το βιβλίο γιατί το προτείνεις εσύ. Ελπίζω να μην με απογοητεύσεις

Roadartist είπε...

γειά ;)))

Είναι πολύ λεπτή η γραμμή .. χρήσιμο το βιβλίο προς όλους!
Ωραία πρόταση! καληνύχτα!

Skinious είπε...

Καλή πρόταση!

Επίσης μου γεννήθηκε μια ιδέα-απορία: Θα ήταν ενδιαφέρουσα μια έρευνα για την επίπτωση της κατάθλιψης στους bloggers..

Αν διαβάζει κανας συνάδερφος ψυχίατρος...Θα μπορούσε να στείλει ίσως ένα ερωτηματολόγιο..

Εχω την εντύπωση πάντως πως πρέπει ναναι αυξημένη σε σχέση με τον μέσο όρο..

Και βέβαια θεωρώ μη αναστρέψιμη την ανοδική πορεία των κρουσμάτων (παγκοσμίως!)

jacki είπε...

Μικρό είναι. Θα μπορούσα να το διαβάσω. Ξέρερε οι πολλές σελίδες με αγχώνουν.
Καλημέρα και μια αγκαλιά.

Γ.Π. είπε...

@πράσινη κλωστή δεμένη, νομίζω ότι δε θα σε απογοητεύσει το βιβλίο.

Στόχος του είναι να βοηθήσει και να ενθαρρύνει ανθρώπους που δεν γνωρίζουν τι τους συμβαίνει ή γνωρίζουν και τρέμουν να το παραδεχτούν, να ζητήσουν βοήθεια. Αλλά και ανθρώπους που ζουν κοντά στο πρόβλημα ,στο να αναγνωρίσουν και να δικαιολογήσουν συμπεριφορές που δεν μπορούν να καταλάβουν και να προσφέρουν αν το θέλουν πιο σωστή βοήθεια.
Μην περιμένεις οτι κρύβει τη μυστική συνταγή-μπόγια. Άλλωστε είναι αρκετά εξατομικευμένη η κάθε περίπτωση.

Ποτέ να μην ξαναζυγώσει μαύρος σκύλος κλωστούλα μου! Ποτέ! Και θα προσέχουμε πολύ γι' αυτό!

Γ.Π. είπε...

@roadartist, καλημέρα αρτιστάκι μου!
Όχι μόνο πολύ λεπτή η γραμμή αλλά ούτε καν ευθεία! Και εκεί που πηγαίνεις σταθερά και αμέριμνα στο δρόμο σου μπορεί χωρίς να το καταλάβεις να έχεις ήδη βρεθεί από την άλλη πλευρά!

Γ.Π. είπε...

@jacki, καλημέρα jacki μου!
Ξεφύλλισε το και νομίζω ότι θα καταλάβεις γρήγορα αν θες να το διαβάσεις ή όχι.
Αλλά σου λέω στα σίγουρα να μη φοβηθείς ότι πρόκειται για κανένα αγχωτικό "σύγγραμα" με στριφνούς όρους και βαρύγδουπες εκφράσεις.
Φωτογραφίες έχει μέσα από τις εικόνες που βλέπει η ψυχή όταν ζει παρέα με ένα μαύρο σκύλο.
Αγκαλιά κι απο μένα jacki μου!
Και φιλι!

Γ.Π. είπε...

@skinious, καλημέρα φίλε!
Έχει πολύ ενδιαφέρον αυτή η πρότασή σου και νομίζω ότι τα αποτελέσμα θα επιβεβαίωναν τη διαίσθησή σου!
Όσο για το αν είναι αναστρέψιμη η αυξητική πορεία που παρατηρείται νομίζω ότι ο μεγαλύτερος κίνδυνος είναι να θεωρηθεί σε κάποια χρόνια ως αναμενόμενο ή "λογικό" σε κάποια στιγμή της ζωής μας να έχουμε όλοι έρθει αντιμέτωποι με την κατάθλιψη. Μήπως γίνει "αποδεκτό" και εννοώ κυρίως από εμάς τους ίδιους να είμαστε κάτω από το μαύρο σκύλο.
Κανείς δεν πρέπει να τιμωρεί τον εαυτό του με αυτόν τον τρόπο! Έχουμε όλοι δικαίωμα στη διάθεση για ζωή!
Όσο σεβαστό μπορεί να είναι για τον καθένα ότι μπορεί να του συμβεί κάτι τέτοιο, τόσο αυτονόητο πρέπει να είναι ότι δεν μπορεί κανείς να παραιτηθεί από την διεκδίκηση μιας ομορφότερης ζωής.
Έχουμε όλοι δικαίωμα στη διάθεση για ζωή!

ΠΡΩΤΟΠΛΑΣΤΗ... είπε...

Καημε μου το ειχα δει αυτο το βιβλιο σε ενα περιοδικο που το προτεινε και μου ειχε κανει εντυπωση, αλλα μετα το ξεχασα! Σ'ευχαριστω που μου το θυμησες!
Πρεπει να λαβουμε υπ'οψιν πως ειτε υπαρχει ο μαυρος σκυλος, ειτε οχι η μεγαλη δυναμη μας ειναι η ΓΝΩΣΗ! Και ποτε δεν ξερουμε αν και ποτε ο μαυρος σκυλος θα "τρυπωσει" μεσα μας ή μεσα σε καποιον δικο μας ανθρωπο...
Να 'σαι καλα!

Φιλια πολλα!

ΠΡΩΤΟΠΛΑΣΤΗ... είπε...

"...Mεχρι το τελος η ψυχη...
Ομως πηγαινει και πιο 'κει...."

Αγαπημενη η Μποφιλιου!!!

Γ.Π. είπε...

@πρωτόπλαστη, η γνώση είναι δύναμη λένε...
Πόσο χάρηκε που κάποιος σχολίασε τη Μποφιλιου!!!!!!
Και που είσαι εσύ αυτή!!!!
Πρόσφατα την ανακάλυψα και όπως καταλαβαίνεις έχω... εντροπιάσει!

Μπουρμπουλήθρα είπε...

Καλό μηνα Επαναστάτη μου! Μουα ρεσει πολύ όταν βλέπω σε μπλογκς οτι παρουσιαζουν βιβλια! Ενδιαφερον το βιβλιο που παρουσιαζεις. Και μονο 48 σελιδες. Τα συμπαθω τα μικρα βιλια, γιατι και μπορω να διαβαζω πιο πολλά και δεν κουραζεται το χερι μου οταν τα κραταω. Η καταθλιψη ειναι οντως πολύ μεγαλο απ΄ροβλημα και μπορει να ξεκινησει πολύ ξαφνικα. Δεν ξερω ομως αν ειναι δυνατον να ξεφυγει καποιος οριστικα από αυτη την κατασταση. Καλό σαββατοκυριακο!!

Γ.Π. είπε...

@μπουρμπουληθράκι, καλησπέρα και καλό μήνα μπουρμπουληθράκι μου!!
Που χάθηκες εσύ;
Όντως τα μικρά βιβλιαράκια είναι πολλές φορές η πιο καλή αφορμή για διάβασμα!
Όσο για το αν κάποιος μπορεί (με θέληση, προσπάθεια και την κατάλληλη βοήθεια) να απαλλαγεί από τον μαύρο σκύλο, είναι ΣΙΓΟΥΡΟ ότι μπορεί. Μπορεί να ζήσει πάρα πολύ καλά και να μην έχει τίποτα να τον κρατάει και να τον "φυλακίζει"!
Αρκεί να θέλει και να έχει και ανθρώπους που μπορούν και θέλουν να τον βοηθήσουν!