Παρασκευή 16 Ιανουαρίου 2009

Πρώτα Μαινάδες, Μετά Χρυσόψαρα (και η ελπίδα που κουβαλάνε οι μονάδες)

Τρεις ειδήσεις από τον χτεσινό τύπο. Τρεις ειδήσεις που θα έπρεπε να είναι πρωτοσέλιδα και πρώτο θέμα στα δελτία. Τρεις ειδήσεις, δύο για θέματα που μας συγκλόνισαν και μια για εκείνες τις ανάσες που έχουμε τόσο ανάγκη. Τρεις ειδήσεις που δυστυχώς απλά ...έτυχε να δω.
Και που με κάναν να θυμηθώ τις μεταλλάξεις αυτό του περίφημου γεννετικού κώδικα των Ελλήνων. Που μας κάνει ...πρώτα Μαινάδες, ,μετά Χρυσόψαρα (με εξαφανισμένη μνήμη) και που μας κρατάει ζωντανούς μόνο μέσα από μοναχικές πορείες ανθρώπων που έχουμε "εξοστρακίσει" από την "κοινωνική" μας ζωή.

Προς τον 15χρονο πυροβόλησε ο ειδικός φρουρός

Δεν πυροβόλησε στον αέρα ο ειδικός φρουρός Επαμεινώνδας Κορκονέας! Σε αυτό το συμπέρασμα καταλήγει, σύμφωνα με πληροφορίες, το αποτέλεσμα της βαλλιστικής όσο και της βλητικής έρευνας πεδίου (έκθεση αυτοψίας χώρου), που δείχνει πως κατέληξε στον θώρακα του 15χρονου Αλέξη Γρηγορόπουλου η σφαίρα του αστυνομικού, που έκοψε το νήμα της ζωής του.

Το αποτέλεσμα που προκύπτει από τις εκτιμήσεις των ειδικών είναι ότι «ο κατηγορούμενος για ανθρωποκτονία από πρόθεση Επ. Κορκονέας δεν πυροβόλησε -όπως ισχυριζόταν μέχρι τώρα- στον αέρα», ενώ φαίνεται ότι είχαν δίκιο και οι αυτόπτες μάρτυρες, που μίλαγαν για δράστη που σκόπευσε, καθώς φαίνεται ότι πράγματι είχαν δει το χέρι του προς τα εμπρός.

Σε αντίθεση με τον «Ράμπο», που διερρήγνυε τα ιμάτιά του ότι πυροβόλησε στον αέρα για εκφοβισμό, το αποτέλεσμα της ειδικής έκθεσης αυτοψίας, που διαβιβάστηκε χτες στον ανακριτή, καταλήγει -σύμφωνα με πληροφορίες- «σε τρεις πιθανές θέσεις του θύματος», όπου ο δράστης μπορεί να μη στόχευσε το άτυχο παιδί, πλην όμως το όπλο του έδειχνε σχεδόν ευθεία».

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των ειδικών, «η σφαίρα το πιθανότερο είναι να εποστρακίστηκε σε μία από τις τσιμεντένιες μπάλες του δρόμου που απέχει από το έδαφος περί τα 36,5 εκατοστά».

Μετά τη γνωστοποίηση ορισμένων στοιχείων από τη βαλλιστική έκθεση και τη βλητική έρευνα πεδίου, την οποία είχε ζητήσει ο συνήγορος της οικογένειας του 15χρονου, Δημήτρης Τσοβόλας, η πλευρά του 37χρονου αστυνομικού Επαμεινώνδα Κορκονέα, που μπορεί να δικαιώνεται ως προς το ότι εποστρακίστηκε η σφαίρα, όχι όμως και για τις βολές στον αέρα, επιχειρεί αλλαγή γραμμής και τώρα μιλάει για «βολή στα χαμηλά και οπωσδήποτε όχι ευθεία».

Με αποτέλεσμα να προκαλέσει εύλογη απορία στον συνήγορο της οικογένειας του Αλέξη, που διερωτήθηκε: «Ολο τον καιρό λέει στον αέρα. Τώρα λέει χαμηλά;».

Σύμφωνα με τον κ. Τσοβόλα, «μάταια και προκλητικά επιχειρούν οι κατηγορούμενοι να αντιστρέψουν την αλήθεια ότι πρόκειται για μία απρόκλητη δολοφονία εκ προθέσεως του Αλέξη. Αυτό είναι πλήρως βεβαιωμένο από όλα τα αποδεικτικά μέσα».

Και αυτό γιατί όπως επεσήμανε ο συνήγορος, με αφορμή τα στοιχεία της βλητικής έρευνας «είναι βέβαιο ότι δεν έριξε στον αέρα. Υπάρχουν τρεις πιθανές θέσεις θύματος, αλλά αυτή που πιθανολογείται ως πιο ισχυρή είναι η θέση, που είναι πιο κοντά στην τρίτη τσιμεντένια μπάλα. Με δεδομένο ότι η κλίση του δρόμου που βρισκόταν ο αστυνομικός ήταν κατά 10 μοίρες πιο ψηλά από τον Αλέξη, δείχνει ότι είχε πρόθεση να σκοτώσει».


Με καθυστέρηση η πυροπροστασία

Ενάμιση χρόνο μετά τις καταστροφικές πυρκαγιές στην Ηλεία, που κατέκαψαν ακόμα και την Αρχαία Ολυμπία, το υπουργείο Πολιτισμού δεν έχει βάλει μυαλό.

Μόλις προχθές το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο εξέτασε το σχέδιο για την πυροπροστασία των Δελφών, το οποίο προβλέπει μονάχα την αντικατάσταση των δέντρων στο άλσος, με άλλα λιγότερο εύφλεκτα.http://www.kentri.gr/satellitenbild.jpg

Τα υπόλοιπα τα αφήνει στην Πυροσβεστική, από την οποία ζητεί τη στάθμευση πυροσβεστικού οχήματος στο μουσείο ή στο χωριό των Δελφών.

Η πεύκη, που φυτεύτηκε μαζικά το 1936, προξενώντας αντιδράσεις, θα αντικατασταθεί με επιχωριάζοντα είδη, όπως δάφνη, κουτσουπιές, ελιές, βελανιδιές, κυπαρίσσια, χαρουπιές κ.ά.

Επίσης, θα δημιουργηθεί ζώνη πυρασφάλειας κατά μήκος του περιφραγμένου αρχαιολογικού χώρου και θα ληφθούν ειδικά μέτρα προστασίας για το Μουσείο.


Εντυπωσίασε χιλιάδες θεατές με την κρητική του λύρα στο φεστιβάλ που διοργάνωσε ο Νικ Κέιβ στο Μάουντ Μπούλερ

Μπορείτε να φανταστείτε χιλιάδες Αυστραλούς σε ένα βουνό της μακρινής ηπείρου να έχουν μείνει άναυδοι ακούγοντας την κρητική λύρα; Μπορεί η εικόνα αυτή να μοιάζει σουρεαλιστική, είναι όμως πέρα για πέρα αληθινή.

Ψαραντώνης... ουάου

Ο Ψαραντώνης εμφανίστηκε στο μουσικό φεστιβάλ που διοργάνωσε ο Νικ Κέιβ στο Μάουντ Μπούλερ της Αυστραλίας, και εντυπωσίασε τα πλήθη. Πρόκειται για ένα από τα μεγαλύτερα και τα πιο γνωστά φεστιβάλ με την υπογραφή του διάσημου Νικ Κέιβ, το οποίο συγκεντρώνει πολύ μεγάλα ονόματα της μουσικής σκηνής αλλά και πλήθος κόσμου. Αυτή τη φορά οι σκηνές στήθηκαν μέσα στη φύση, στο βουνό.

Ο Ψαραντώνης ήταν ο καλλιτέχνης που στην κυριολεξία έκλεψε τις εντυπώσεις με την παρουσία του, τη δεξιοτεχνία του στην παραδοσιακή κρητική λύρα, τα τραγούδια και τις μαντινάδες του. Το κοινό μάλιστα ενθουσιάστηκε τόσο ώστε έσπευσε να εξαντλήσει και τα εισιτήρια της χθεσινοβραδινής συναυλίας του στη Μελβούρνη προκειμένου να τον απολαύσει ξανά. Ο ίδιος πάντως υποσχέθηκε πως πολύ σύντομα θα βρεθεί στην ίδια σκηνή με τον Νικ Κέιβ.

Μπορεί όλα αυτά να ακούγονται εντυπωσιακά, ωστόσο δεν είναι η πρώτη φορά που ο αυθεντικός αυτός εκπρόσωπος της κρητικής παράδοσης αγγίζει με την τέχνη του το ξένο κοινό. Η πρώτη του εμφάνιση στο εξωτερικό έγινε το 1982 στην Κολονία της Δυτικής Γερμανίας. Το 1984 έπαιξε στο Βερολίνο στο πλαίσιο των εορτασμών για τα 750 χρόνια από την ίδρυση της πόλης. Ακολούθησαν η Ελβετία και το φεστιβάλ «Η συνάντηση των πέντε ηπείρων» το 1999 και πολλές ακόμη εμφανίσεις.

Κι αν πολλοί Ελληνες καλλιτέχνες σήμερα ονειρεύονται διεθνή καριέρα, ο Ψαραντώνης αποδεικνύει πως ο μόνος δρόμος για να περάσει η ελληνική μουσική τα σύνορα της χώρας μας είναι να διατηρεί την παράδοση και την αυθεντικότητά της.




12 σχόλια:

jacki είπε...

Για το πρώτο θα πω "Ελλάς το μεγαλείο σου"
Για το δεύτερο θα πω "Ελλάς το μεγαλείο σου"
Για το τρίτο θα πω "Ελλάς το ΜΕΓΑΛΕΙΟ σου"

roadartist είπε...

Μάλιστα..
Οι δυο πρώτες όντως άκρως ενδιαφέρουσες..
Η τρίτη.. ευτυχώς ψυχοθεραπευτική.. Είδες η τέχνη έρχεται πάντα...να μας σώσει!!!!

Artistz είπε...

Γεια σου ρε ΑΘΑΝΑΤΕ ΨΑΡΑΝΤΩΝΗ!Εκει που οι πραγματικοι ανθρωποι ξερουν να τον τιμανε και να αναγνωριζουν την αξια πάνω απο ολα του ανθρωπου ΨΑΡΑΝΤΩΝΗ..τι να πεις..τα λογια περιττευουν..γρηγορα ξανα στην ελλαδα για συναυλιες Ψαραντωνη μας..
οσο για τα αλλα θεματα..
θα σχολιασω λιγο μονο το γεγονος ΤΗΣ ΕΝ ΨΥΧΡΩ ΔΟΛΟΦΟΝΙΑΣ ΤΟΥ ΑΛΕΞΗ..Εαν υπαρχει εστω και τοσα δα τσιπα στη μυαλο αυτου που θα τον δικασει μονο και μονο για το γεγονος οτι συνεχεια ψευδονται λεγοντας μια πανω,μια κατω μια αριστερα,να τον στειλει αμεσα να σαπισει στη φυλακη..ποσο κοροιδια αλλο ρε γαμωτο?..για τις φωτιες και τα δασακια μας θα τα πουμε εν καιρο..ερχεται θερμο καλοκαιρι..παιζουν και οι εκλογεσ στη μεση ε ολο και καποιο δασος θα γινει σταχτη..bye..

Γ.Π. είπε...

@jacki, καλημέρα jacki μου! Είναι πάντα η απόχρωση που δίνει τη σημασία...

Γ.Π. είπε...

@roadartist, καλημέρα αρτιστάκι μου, αν δεν ήταν η τέχνη ο κόσμος μας θα ήταν απλά γκρι!

Γ.Π. είπε...

@artistz, καλημέρα και καλωσήρθες φιλέ.
Μαχητικός και δυναμικός!

zoyzoy είπε...

Το γεγονός ότι στις 3ειδήσεις η μία μας αναδεικνύει σαν 'Ελληνες και οι 2μας μειώνουν σαν κράτος για μένα λέει πολλά!!

Μελίτη είπε...

Οι δύο πρώτες ειδήσεις, με έκαναν να νιώσω κατάθλιψη.
Η τρίτη έφερε την κάθαρση εντός μου. Έχει δίκιο ο roadartist.
Η Τέχνη μας σώζει. Μόνο αυτή μας παρηγορεί και γιατρεύει τις πληγές μας. Τι θα γινόμασταν χωρίς αυτήν;...

gregory είπε...

αφου μας καταφεραν την 4ταρτη ..εξουσια..να την κανουν πρωτη..καλα να παθουμε...

Γ.Π. είπε...

@zoyzoy, οχι ως κράτος αλλά ως ενεργούς πολίτες μας μειώνουν. Γιατί εκεί που χρειάζεται νοιάξιμο και αντίδραση τελικά εμείς σιωπούμε...

Γ.Π. είπε...

@Μελίτη,η τέχνη μπορεί να μας δίνει άλλοθι για όλα τα εγκλήματά μας τελικά Μελίτη μου...Αλλά ακόμα και έτσι δεν αποφεύγουμε τα "θύματα"!
Καλή εβδομάδα!

Γ.Π. είπε...

@gregory, και θα πάθουμε πολλά ακόμα μέχρι να μάθουμε! Καλή εβδομάδα φίλε!